Prof. Mike Pedler – Referent / Contributor Conference Action Learning & Action Research

Prof. Mike Pedler

Mike Pedler gehört zu den renommiertesten Wissenschaftlern und Beratern in den Bereichen Management und Führung. Bekannt ist er vor allem für seine Arbeit in den Feldern Action Learning, die Lernende Organisation und Führungskräfteentwicklung. Seine Kunden kommen sowohl aus der Privatwirtschaft als auch aus dem öffentlichen Bereich bzw. NGOs und NPOs . Dr. Pedler ist Professor für Action Learning am Henley Management College und Honorary Senior Research Fellow an der Lancaster University. Mike Pedler zeichnet regelmäßig als Autor und Co-Autor von Büchern und Artikeln verantwortlich, wie z. B.:

  • Action Learning for Managers, 2. Aufl., Gower 2008
  • A Manager’s Guide to Self-development, 5. Aufl., McGraw-Hill 2007
  • A Managers Guide to Leadership, McGraw-Hill 2004
  • The Learning Company: A Strategy for Sustainable Development, 2. Aufl.,. McGraw-Hill 1997

Er ist Mitherausgeber von Action Learning: Research & Practice, die erste internationale Fachzeitschrift für Action Learning von Taylor & Francis/Routledge. 

English version

Mike Pedler is a leading academic and consultant on management and leadership issues. He is known particularly for his work with action learning, the learning organisation and leadership development and consults with private, public and third sector clients. Dr. Pedler is Professor of Action Learning at Henley Management College and Honorary Senior Research Fellow at Lancaster University. Mike Pedler has written and co-authored a number of books and articles including:

  • Action Learning for Managers 2nd Ed. Gower 2008
  • A Manager’s Guide to Self-development 5th Ed. McGraw-Hill 2007
  • A Managers Guide to Leadership McGraw-Hill 2004
  • The Learning Company: A Strategy for Sustainable Development 2nd Ed. McGraw-Hill 1997

He is Joint Editor of Action Learning: Research & Practice – the first international journal for action learning from Taylor & Francis/Routledge.

<- zurück
<- back


Schreibe einen Kommentar